Το ότι οι Εβραίοι πρέπει να απέχουν πλήρως από την κατανάλωση χοιρινού αναφέρεται στο… Λευιτικό και στο Δευτερονόμιο της Παλαιάς Διαθήκης. Η απαγόρευση είναι παλαιότερη κατά αρκετές εκατοντάδες χρόνια της αντίστοιχης του Κορανίου, αλλά οι συνθήκες που οδήγησαν σε αυτές τις απαγορεύσεις είναι λίγο πολύ οι ίδιες....Σε πολλούς πολιτισμούς, το γουρούνι θεωρούνταν απεχθές, γιατί κυλιέται στη λάσπη και τρώει περιττώματα, ενώ στην Παλαιά Διαθήκη χαρακτηρίζεται ακάθαρτο γιατί δε μηρυκάζει, δεν τρέφεται δηλαδή με χορτάρι. Ωστόσο, πολύ πριν από την εγκατάσταση των Εβραίων στη Χαναάν, στη γη που βρίσκεται δυτικά του ποταμού Ιορδάνη, οι άνθρωποι εκεί έτρωγαν χοιρινό. Σε ανασκαφές έχουν βρεθεί οστά χοίρων που χρονολογούνται 5.000 χρόνια πριν. Ορισμένα από αυτά προέρχονται από θυσίες, άρα οι χοίροι θα πρέπει να θεωρούνταν ιερά ζώα. Είναι πιθανό η αντίθεση προς τη θρησκεία των Χαναανιτών να οδήγησε τους Εβραίους νομοθέτες να απαγορεύσουν αυστηρά το χοιρινό. Και αυτο που δεν ειναι γνωστό σε πολλούς: Ακούγεται ένα: Γραάάπππ!, ένας θόρυβος από βαρύ μαχαίρι πάνω σε ξύλο. Μετά και δεύτερο πιο δυνατό, και τρίτο πιο χαλαρό. Κοιτάς και βλέπεις την ίδια και απαράλλαχτη κίνηση σαν τον παραδοσιακό χασάπη που κόβει το σφάγιο κομμάτια πάνω στο χοντρό κυκλικό ξύλο… (από ευκάλυπτο) Ας παρατηρήσουμε πως η όλη διαδικασία έχει μια μυσταγωγία, εκπέμπει έναν φόβο. Όπως και το ίδιο ‘γκράπ’ που κάνει ο χασάπης όταν κόβει με τη μανιάρα πάνω στο ξύλο. Πολλοί γουρνοπουλάδες καμαρώνουν πως ξέρουν να κόβουν ‘ακριβώς’ όσο τους ζητήσεις , ‘στο γραμμάριο’.—Ποιός το φαντάζονταν πως υπάρχει και ένας άλλος πολύ σημαντικός λόγος που είναι δημοφιλής η γουρνοπούλα, εκτός από την νοστιμιά της. Η γουρνοπούλα ήταν αντίσταση των Ελλήνων προς την Παλαιά Διαθήκη και προς τους Μουσουλμάνους Τούρκους. Βιβλίο 3ον, Λευιτικόν, 11 κεφάλαιο, στίχοι: 4, 6,7,8, 22 Ο Κύριος (Γιαχβέ) μίλησε στον Μωυσή και του είπε: αυτά τα ζώα μπορείτε να τρώτε απ΄ όσα υπάρχουν πάνω στη γη. Κάθε πλάσμα που έχει χωρισμένη την οπλή και έχει σχισμή στις οπλές και αναμασάει την τροφή. Να μην τρώτε την καμήλα επειδή αναμασάει την τροφή αλλά δεν έχει χωρισμένη οπλή. Το λαγό, επειδή αναμασάει την τροφή αλλά δεν έχει χωρισμένη την οπλή, Επίσης το γουρούνι επειδή έχει χωρισμένη την οπλή, αυτό όμως δεν αναμασάει την τροφή. Είναι ακάθαρτο για εσάς. Δεν πρέπει να τρώτε καθόλου απ το κρέας τους, ούτε να τα αγγίζετε όταν είναι νεκρά. Είναι ακάθαρτα για σας. (…) Και συνεχίζει: από τα φτερωτά που περπατούν με τα τέσσερα και κάνουν άλματα (ενν: τα έντομα) μπορείτε να τρώτε μόνο την αποδημητική ακρίδα και την φαγώσιμη ακρίδα, και τον γρύλο, κλπ. Η Παλαιά Διαθήκη,-λοιπόν, -ένα ιερό βιβλίο-, απαγορεύει το χοιρινό και το λαγό (τα πιο νόστιμα κρέατα) και μας λέει να τρώμε ακρίδες και γρύλους! Αυτό κάνουν οι μουσουλμάνοι και μερικοί εβραίοι. Δεν το κάνουν επειδή τάχα είναι αδηφάγο και παμφάγο ζώο και δείχνει ‘βρώμικο’ καθώς κυλιέται στις λάσπες. Αλλά επειδή λέει έτσι η θρησκεία τους. Επειδή δεν αναμασά την τροφή, ενώ έχει χωρισμένα δάχτυλα.ο Μωάμεθ ήθελε να μοιάσει του Μωυσή κάνοντας ένα ψευτοθαύμα, και έθαψε ασκιά με νερό, ώστε να χτυπήσει το ραβδί και να βγεί νερό. Αλλά πήγαν τα γουρούνια και του τα χάλασαν, γι αυτό τα καταράστηκε, και είπε να μην τα τρώνε. Τα παλαιά τα χρόνια, επί τουρκοκρατίας, αν έτρωγες αρνί ερχόταν ο Τούρκος και στο έπαιρνε, αλλά αν έτρωγες γουρνοπούλα ούτε καν πλησίαζε, από απόσταση!….Ο μόνος νομός στην Ελλάδα που τρώνε τόση γουρνοπούλα καθημερινά, και τις έχουν και επί των δρόμων είναι η Μεσσηνία. Και περισσότερο η Τριφυλία: Κυπαρισσία-Κοπανάκι, κλπ. Κι αυτό ως έθιμο, ως ανάμνηση για όσα πέρασαν απ τους Τούρκους και ως υπόμνηση πως από εδώ ξεκίνησε η επανάσταση του 21. Η γουρνοπούλα τότε ήταν είδος αντίστασης, και τρόπος επιβίωσης. Ο Κωστής Παλαμάς που έμεινε ένα χρόνο στην Άνω Πόλη Κυπαρισσίας, λέει πως όλα τα σπίτια είχαν πολλά γουρούνια, που γύριζαν και ελεύθερα στους δρόμους τρώγοντας ότι βρίσκανε μπροστά τους. Ο νόμος που τα απαγόρευε να είναι ελεύθερα δεν μπορούσε να εφαρμοστεί. Και λέει επί λέξει: δοκίμασε να εφαρμόσεις τον νόμο, δεν θα τα καταφέρεις: αρκαδιά κλαίουσα τα χοιρίδια αυτής… Πηγή: aetos-apokalypsis